eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Volvo 7700 CityBus


Un autobuz de oras ce pretinde respect, un autobuz de oras optimizat pentru traficul aglomerat, un autobuz de oras dotat cu cel mai nou motor Euro5. Acesta este noul Volvo 7700 – un "city bus" aproape perfect. Cam asa suna prezentarea oferita de producatorul suedez. Sa-l privim din postura neutra si sa-l analizam asa cum este, cu bune si cu rele. Disponibil in doua variante de carosare, de 12m cu o capacitate de 95 de pasageri si de 18m (articulat) cu o capacitate de 150 de pasageri, Volvo 7700 este un loc de munca aproape ideal pentru soferi, un mijloc de transport comod pentru calatori si un prieten al mediului inconjurator. Elementele de siguranta sunt realizate integral din otel inoxidabil avand o rezistenta sporita la coroziune iar sistemul de franare este controlat electronic (EBS). Sistemul de propulsie este de asemenea controlat electronic pentru a evita acceleratia brusca sau franarile puternice.

volvo 7700 autobuz urban

In interior s-a optat pentru o podea joasa pe toata lungimea autobuzului, facilitandu-se astfel deplasarile calatorilor in vehicul. Inaltimea de intrare este de 320mm la usile din fata si 340mm la usile din mijloc si spate. Garda la sol poate fi redusa la 250 in partea din fata pentru a facilita urcarea sau coborarea persoanelor cu dizabilitati. In plus autobuzul beneficiaza si de rampa de acces actionata electric.
 Interiorul este prevazut cu sistem de ventilatie performant, iar in cazul modelului articulat sunt disponibile doua sisteme de ventilatie independente (fata si spate). Nivelul maxim de zgomot in interior este de maxim 80 dB(A) iar sistemul audio Volvo Sound & Vision asigura un confort sporit.

interior volvo 7700

Pentru siguranta calatorilor Volvo 7700 este dotat cu celule fotoelectrice la usi pentru a evita inchiderea accidentala a acestora, camere video ce monitorizeaza intregul interior, interior prefazut cu suprafete anti-alunecare sau podea incalzita integral (podeaua incalzita este disponibila la comanda, pentru orasele din zonele cu temperaturi scazute).

Fiind condus in oras un accent major s-a pus pe concentrarea si atentia soferului. S-a optat astfel pentru un panou de bord mare, cu instrumente grupate in mod logic si cu un display central ce-i comunica continuu soferului starea vehiculului. Inaltimea si pozitia scaunului soferului pot fi ajustate in functie de necesitati iar centura de siguranta cu trei punte de prindere asigura protectie in caz de impact.

Noua generatie de frane pe disc de la Volvo incorporeaza cele mai moderne elemente de securitate EBS, ABS, ASR precum si sistemul Hill Start Aid (asistenta la franare in cazul suprafetelor ne-orizontale, pe drumuri in panta sau coborari).

motor volvo 7700

Motorul lui Volvo 7700 este de tip D9B fiind amplasat in partea din stanga-spate. Sunt disponibile trei variante de motorizare cu 6 cilindrii de 9.4l cu puteri de 260, 310 sau 360CP si un cuplu maxim de pana la 1600Nm. In practica, aceste caracteristici inseamna un raspuns instantaneu al pedalei de acceleratie, adica o accelerare rapida indiferent de gradul de incarcare. Construit pentru oras, D9B este un motor ecologic optimizat ce satisface normele de poluare Euro 4 sau Euro 5 (in functie de modelul ales). In scopul reducerii emisiilor de oxizi de azot, Volvo 7700 este echipat cu sistem de tratare a gazelor de esapament (cunoscut sub numele de SCR – Selective Catalytic Reduction). In acest sistem, un amestec AdBlue (vezi sectiunea Tech pentru detalii) este injectat in gazele de esapament iar convertorul catalitic converteste oxizii de azot in gaze inofensive pentru mediu si vapori de apa.

Motorul lui Volvo 7700 este realizat pe baza ultimelor inovatii in domeniu rezultand un raport putere / greutate de top. Blocul cilindric este realizat din fonta iar cele 4 supape asigura un flux rapid al gazului si o ardere optima. Pozitionarea centrala a injectoarelor asigura o presiune ridicata a amestecului de ardere si o precizie sporita.

Este disponibila si varianta de motorizare pe BIOGAZ – motorul Volvo G9A fiind dezvoltat pentru a satisface normele de emisie EEV. Prin tratarea succesiva a gazelor de esapament se ajunge la un continut de oxizi de azot cu 90% mai mic decat limitele specificate de norma Euro4. Versiunea de autobuze Volvo dotata cu motorul biogaz dezvolta maxim 300Cp la un cuplu de 1400 Nm.

autobuze volvo 7700

Dintre clientii Volvo 7700 se numara si Compania Municipala de Transport din Gliwice – Polonia, companie ce a achizitionat la sfarsitul lui 2009 aceste autobuze. Pretul estimativ al unul model standard a fost de 500.000 Zloti (aproximativ 514.000 lei – 5.1 md lei vechi).

Ca o concluzie generala, modelul Volvo 9900 nu reprezinta doar o achizitie destinata transportului de persoane ci si un "ansamblu de piese" ce respecta cele mai inalte standarde in constructia de vehicule din Europa.

Galerie foto Volvo 7700 (view Pic Lens – pentru o vizualizare usoara)

Galerie video Volvo 7700

material realizat cu sprijinul infobus.pl


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...