eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Primul Travego Euro6 vandut in Suedia


Zilele acestea a fost livrat primul autocar Mercedes Travego Edition 1 dotat cu noul propulsor Euro6, evenimentul avand loc in timpul salonului international de turism “Travel & Tourism Trade” din Gothenburg/Suedia. Gunnar Jors, directorul de vanzari EvoBus Suedia a predat cheile directorului general al companiei Lidbergs Buss AB (companie de transport din Suedia). Travego Euro 6 a fost prezentat oficial publicului la salonul Busworld din 2011 desfasurat in orasul Kortrijk.

Mercedes Travego Edition 1 este primul autocar ce satisface normele de poluare Euro6, norme ce vor intra in vigoare incepand cu anul 2014. Vehiculul dispune de noua gama de motoare “BlueEfficiency”, o noua transmisie si noi elemente de design interior.

Travego Edition 1 este propulsat de motorul OM471 cu 6 cilindrii in linie si o capacitate cilindrica de 12.8L ce dezvolta o putere maxima de 350kW (476CP) la 1800rpm. Cuplul maxim obtinut este de 2300Nm la 1100rpm. Motorul dispune de un sistem de injectie common-rail (denumit X-Pulse), asigurand precizie si o presiune interna de pana la 2100bar. Dupa cum se poate observa cuplul maxim este obtinut la o turatie foarte mica (numai 1100rpm), si asa cum explicam in articolul referitor la motoarele DAF Euro 6, se obtine o mai buna gestionare a performantelor, noxelor dar mai ales a consumului de carburant.

Initial constructorii se temeau ca reducerea emisiilor poluante va creste consumul de carburant. Iata ca tehnologiile noi au distrus acest mit, ba chiar s-a reusit o economie generala, atat la consumul de carburant cat si la consumul de AdBlue (redus cu 40%).

Din punct de vedere al interiorului, inginerii Mercedes au reusit sa redeseneze spatiul destinat soferului, “cabina de pilotaj” fiind restilizata. A fost refacut si schimbatorul de viteze iar tabloul de bord contine de acum un meniu propriu de navigare (similar modelelor de lux Mercedes), bazat pe pictograme intuitive. Motorul este comandat de un buton “start/stop”.

Treptat, in industria autocarelor patrunde si tehnologie specifica aeronauticii. Sistemul de asistenta brevetat de Mercedes inregistreaza parametrii esentiali ai autocarului cum ar fi: unghiul de virare, viteza, acceleratia longitudinala si laterala, timpul de calatorie, actionarea semnalelor de control sau schimbarile de stare (accelerare/frama). Acesti parametrii sunt gestionati de computer si in cazul in care datele indica o lipsa de concentrare din partea soferului acestuia i se afiseaza la bord pictograme sugestive (ceasca de cafea, de exemplu).

Lidbergs Buss AB sarbatoreste anul acesta aniversarea a 90 de ani de activitate de transport.Compania opereaza pe pietele din Suedia, Danemarca si Germania asigurand atat excursii in regim propriu cat si excursii scolare sau inchirieri autocare de lux.

autocar mercedes travego euro6

 


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...