eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Tahograful Digital


Prin introducerea tahografului digital, Uniunea Europeana a dorit sa supravegheze in mod efectiv respectarea prescriptiilor in ceea ce priveste durata de conducere si timpul de repaus al soferilor. Noul sistem a permis un control precis in ceea ce priveste respectarea prevederilor legale si, totodata, responsabilizeaza intr-o mai mare masura atat operatorul de transport, cat si soferul. Practic, normele privind timpii de conducere si odihna vor trebui respectate integral. Autovehiculele noi care intra in Romania sunt echipate cu tahograf digital.
Aparatul de control digital faciliteaza insemnarea, inmagazinarea, afisarea, imprimarea si distribuirea datelor soferului legate de activitate. Datele inregistrate de tahograful digital au patru tipuri de utilizatori, in functie de activitatea acestora: productie, atelier,firma si control. Aparatul electronic de inregistrare a calatoriei inmagazineaza, printre altele,datele producatorului in ceea ce priveste aparatul de control, numarul de sasiu al vehiculului si numarul de inregistrare al acestuia, precum si identitatea si activitatea soferilor. Mai mult decat atat, aparatul inmagazineaza in memoria de masa informatii
despre viteza, numarul de kilometri parcursi, verificarile atelierelor si activitatile de control.

Acest sistem impreuna cu software-ul aferent faciliteaza administrarea timpilor de calatorie si va ajuta in luarea deciziilor privitoare la pauze. Orice alegere ati face pauzele si timpii de odihna reduc sansa producerii accidentelor si va imbunatatesc nivelul de concentrare.

tahograful digital

Pentru utilizarea tahografului digital,exista patru carduri: cardul soferului, cardul firmei, cardul atelierului si cardul autoritatii.
Cardurile au cip si sunt personalizate pentru a identifica utilizatorul. In functie de dreptul de acces, ele ofera posibilitatea de afisare, tiparire si descarcare a datelor inmagazinate in aparatul de control. Descarcarea datelor dureaza cel putin 30 de minute. Acest lucru inseamna ca, atunci cand o persoana are o flota mai mare, trebuie sa aiba mai multe chei de download. Cand se achizitioneaza un autovehicul nou, trebuie inregistrat tahograful digital impreuna cu cardul firmei, la operatorul respectiv. Acelasi lucru se aplica si in cazul service-urilor. Pentru autovehiculele ce sunt vandute sau inchiriate, trebuie sa se ia in considerare faptul ca noul proprietar trebuie sa se inregistreze la aparat cu cardul sau de firma. Cu ajutorul tahografului digital, exista posibilitatea de a tipari datele pe hartie termica. Dupa ce vor primi cardurile, soferii care conduc odata o autoutilitara cu tahometru digital si alta data una cu tahometru analogic, trebuie sa prezinte intotdeauna, la un eventual control, cardul de sofer. Aparatul are o memorie care inmagazineaza toate cazurile din ultimii 2 ani -astfel, amenzile pot fi dispuse retroactiv pana la 2 ani.Foarte important este faptul ca pauzele trebuie inregistrate manual in aparat. In cazul in care, de exemplu, rotiti cheia de contact si timp de 45 de minute beti o cafea sau va jucati pe laptop , pauza nu se va inregistra daca nu este anterior marcata pe aparat. In cazul activitatii de distributie in orase, apar adevaratele probleme. La parcarea in curte, aparatul trebuie fixat pe modul OUT OF SCOPE. In caz contrar, acest timp se va inregistra in cazul soferului ca durata de conducere.
Cardul pentru intreprindere – Stocarea de date privind orele de conducere si de odihna ale soferilor de autocamioane si de autobuze pe rutele europene se va face în viitor pe un card cu cip. Operatorul
de transport are obligatia de a copia, periodic, datele stocate pe cardul pentru sofer (cel mai tarziu la fiecare 28 de zile) si in memoria aparatului electronic de control (la fiecare trei luni). Datele trebuie arhivate timp de doi ani si pastrate separat sub forma de copie de siguranta.

tahograf digital autocare

Pentru a putea afisa, descarca sau tipari informatiile stocate in tahograful digital,cel care opereaza flota are nevoie de asa numitul card pentru intreprindere. Acesta protejeaza datele specifice firmei, impotriva folosirii neautorizate. Cardul este blocat pentru alte intreprinderi. Cardul stocheaza date de identificare si date despre procese. Contine cel putin 230 de inregistrari ale activitatilor pentru care a fost folosit.
Date de identificare sunt: numarul cardului, tara de eliberare, numele centrului de eliberare, data eliberarii, perioada de valabilitate, numele si adresa intreprinderii. Date despre procese sunt: data, ora si felul activitatilor efectuate (aparatul de control/descarcarea cardului), intervalul de timp in care s-a facut descarcarea, inregistrarea autovehiculului si autoritatea care l-a inregistrat.
Cardul pentru soferi – Soferii vor primi un card personal pentru a putea profesa. Cardul cu cip inregistreaza toate activitatile soferului cu referire la prevederile legate de perioadele de condus si de odihna si trebuie cerut personal de la autoritatile competente. Cardul pentru soferi este compatibil cu orice tahograf digital. Cardul pentru soferi stocheaza 28 de zile de activitati de condus medii. Dupa aceasta perioada se va scrie intotdeauna peste datele cele mai vechi. Se inregistreaza urmatoarele date: informatii despre statul care a eliberat cardul, durata valabilitatii si data eliberarii, numele, data nasterii si numarul permisului de conducere al soferului, datele soferului referitoare la folosirea autovehiculului/autovehiculelor, data, orele, numarul de inmatriculare dat de autoritati, kilometraj, activitatile soferului, data, ora, distanta totala parcursa, schimbarea activitatii ca si numarul de soferi, evenimente, greseli si controale,defect, furt sau pierdere. Deoarece cardul pentru soferi a fost eliberat personal conducatorului auto, acesta este responsabil pentru utilizarea cardului potrivit regulamentului. Tahografele Digitale sunt recomandate a se folosi pentru eficientizarea activitatii rutiere, pentru stabilirea timpilor de odihna (fie ca este vorba de somn, timp liber sau orice activitate de relaxare) si de condus.

DESCARCA DE AICI MANUAL TAHOGRAF DIGITAL VDO


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (29)

  1. Caraiman Traian says:

    Buna ziua
    Am citit articolul dumneavoastra, si doresc sa va precizes ca ar fi necesar sa va informati mai exact despre ce rol are fiecare card in utilizarea tahografului digital, ma refer cu precadere la cardul de intreprindere, precum si utilizarea functiei OUT of Scop din tahograful digital.
    Consider ca este bine a cunoaste in detaliu un produs ca dupa aceea sa furnizati relatii despre el.
    Numai bine

    • eAutocare.ro says:

      Va multumim pentru interesul acordat.
      eAutocare.ro ofera informatii generale despre tahografele digitale. Textele prezentate sunt puse la dispozitie de partenerii nostri. Si dumneavoastra puteti contribui cu materiale despre tahografele digitale, pentru a putea oferi o gama cat mai larga de informatii utile din acest domeniu.

  2. mihai says:

    asi dori si eu un proiect despre tahografe digitale si analogice va rog frumos

  3. ion says:

    buna ziua da despre magnet nu se vorbeste ? hu gasiti solutii sa nu ne mai forteze patronii straini si romani? multumesc

  4. Morariu V says:

    Buna ziua ,doresc sa stiu si eu ce se intampla daca ,stau 3-4 sau chiar mai multe zile din cauza ca nu am retur ,scenariu; ajung in D descarc dar nu am retur ,cardul in taho ,eu la camion ,sau pe tara la fel nu am de lucru si cardul ramane in taho. am o saptamana de asteptare cursa cu cardul in taho ,nu am efectuat alta munca ,cum procedez pt a putea iesi afara fara probleme . va multumesc.

  5. luca gabriel says:

    Buna ziua sunt incepator in meseria de sofer profesionost si as dori sa stiu cum se foloseste un aparat tahogref digital. Va multunesc

  6. viorel says:

    as dori sa aflu cum sa schimb ora la un tahograf cu diagrama

  7. costeloo says:

     
    as vrea sa stiu ce se intampla la un echipaj in doi daca unul este pe pauza si cel deal doilea este pe disponibilitate  timp de 12 ore ce se poate intampla astept raspuns sau ce efect va avea la controlul politiei

  8. adriana says:

    Buna ziua as avea si eu o intrebare … pana cand este permis tahograful analog? Va multumesc

  9. Anghel Stefan Daniel says:

        Prezentati-ne codurile de erori ce le gasim tiparite pe bonurile tahograf si insemnatatea lor

  10. Grosu Cristian says:

    Buna ziua,rog dac se poate cu un raspun:la unele camioane nu pot descarca datele de pe tahograful digital pe stick,este o problema des intalnita?Daca se poate o sugestie macar.Va multumesc si o zi buna.

  11. ralex says:

    as dori sa stiu daca cartela tahogaf se scoate zilnic din aparat sau la 28 de zile

  12. Grosu Cristian says:

    pai cartela de firma nu sta in tahograf…….

  13. vali says:

    Va rog sa-mi spuneti cand conduc 2 soferi se face pauza de 45 de min dupa 4.30 ore si se schimba cardurile din pozitia 2 in 1 ???sau se schimba numai soferii si se conduce 18 ore continuu?

  14. romy says:

    cine poate sa mi spuna si mie conduc basculanta local nu depasesc 50 km trebuie card/? si cum se procedeaza la basculante local cu pauza cat conduci/? un coleg de bascula daca poate sa ma lamureasca . va rog.>

  15. mitica says:

    doresc sa achizitionez un minibuz cu licenta ptr un itinerariu stabilit ptr a-l folosi ca maxi taxi.cred ca are si tahograf.cum il folosesc?eu si prietenul meu vom conduce acest vehicul .
    apreciez orice ajutor in acest sens.multumesc.

  16. daniel says:

    ma intereseaza si pe mine cum se foloseste caparatul taho

  17. cristian says:

    as vrea sa imi spuna cineva cum introduc pauza de 11 ore manual

  18. Aneta says:

    Cristian, scoti listare si pe verso desenezi o linie in patratelele din dreptul patului de la ora de cand ai inceput pauza pana la ora cand ai sfarsit-o.

  19. Aneta says:

    Mitica, la vehicolele sub 3.5 mtma nu ai nevoie de aparat tahograf

  20. Aneta says:

    Ralex, cartela tahograf o scoti atunci cand parasesti camionul pe o durata mai lunga, cand te intorci la camion daca nu esti la garajul firmei scoti printare si desenezi.

  21. Aneta says:

    Adriana, tahograful analog este acceptat pana cand camioanele dotate cu acestea sunt scoase din uz de catre firme. Deocamdata, daca nu inventeaza careva vre-o lege in acest sens.

  22. cosmin says:

    mie mi sa spus ca se poate introduce manual pauza de 11 ore la tahografu digital daca scot cardu la 8 dim.si il introduc seara la 19.este adevarat si daca da cum se procedeaza va multumesc

  23. trofin says:

    SALUTARE LA TOATA LUMAEA SI DRUMURI BUNE

  24. nutas marin says:

    un sfat.am lucrat doar in tara pe tir,acum am o oferta pe comunitate,si nu am lucrat cu card si nu ma stiu ,ce sa fac





− one = 8

Recomandari

Articole recente

autocare-setra-s417-ul

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...
autobuz-guleryuz-2012

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...
autobuz-categria-1

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...
autobuz-vdl

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...
autocar-cobra-turcia

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...