eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Setra MultiClass 400 (prezentare)


La expozitia de la Kortrijk, editia 2005, a fost prezentata ultima generatie de autocare Setra destinate transportului regional. Segmentul MultiClass 400 completeaza brandul de top al companiei DaimlerChrysler, alaturi de TopClass 400 si ComfortClass 400.
Seria MultiClass 400 este disponibila in patru variante de lungime.La expozitia din Belgia au fost expuse doua dintre acestea: S 415 UL, cu o lungime de 12,2 m, si S 417 UL, masurand 14,05 m.
Destinat transportului pe trasee regulate si curselor ocazionale pe distante scurte,MultiClass 400 inlocuieste seria 300, ale carei modele s-au vandut in toata Europa, in peste 10.000 exemplare.

autocare setra multiclass 400

MultiClass 300 a fost lansat in 1994. Printre inovatiile aduse de aceste modele se numara un nou design pentru cockpit, cu un schimbator de viteze tip joystick. Este pentru prima data cand un astfel de schimbator este folosit pentru un autocar destinat curselor pe distante scurte si medii. Designul stilat ofera vehiculelor un aspect turistic si o imagine puternic individualizata.
Noua serie se incadreaza in tendinta constructorului german de crestere a confortului pasagerilor la toate tipurile de transport (regional, interjudetean si international).
Primul lucru care trebuie remarcat este cresterea spatiului pentru sofer si pasageri. Scaunele au un design ergonomic si asigura un confort comparabil cu cel din autocarele turistice. Pentru a raspunde cat mai bine nevoilor firmelor de transport, au fost proiectate patru variante de lungime. S 415 UL, cu doua axe si 12,2 m lungime,si S 417 UL, cu trei axe si 14,05 m lungime sunt modelele prezentate in premiera mondiala la Kortrijk.  Modelul S 415 UL este primul intrat in productia de serie.Seria va fi completata cu modelele S415 UL, avand 10,8 m lungime, si S 419 UL, masurand 14,98 m.
Atunci cand au proiectat aceasta serie,inginerii Setra au luat in considerare nevoile pasagerilor si ale soferilor. Rezultatul este un autobuz ce ofera un grad inalt de confort, economie si siguranta.
Cuvantul de ordine pentru MultiClass 400 a fost „crestere“. Ca si in cazul ComfortClass400, Setra a implementat un nou concept pentru lungime la autobuzele destinate transportului regional, marind partea din fata pentru Setra S 415 UL si Setra S 417 UL cu 200 mm. Acest lucru aduce o crestere a spatiului interior si implicit un confort superior pentru pasageri, in special pentru cursele mai lungi.
Desi dimensiunile au crescut, manevrabilitatea autovehiculelor MultiClass 400 este mai buna decat la seria precedenta, facand munca soferilor mai usoara, in special in zonele stramte cum ar fi autogarile.

teste autocare setra
Un alt plus pentru MultiClass 400 este faptul ca Setra a reusit sa obtina o inaltime de intrare mai coborata, de 330 mm. Cresterea spatiului interior se datoreaza si unei latimi superioare. Astfel, de la 2.500mm s-a ajuns la 2.550 mm. Cresterea dimensiunilor a fost posibila datorita noilor ranforsari ale caroseriei, ce asigura o rezistenta mai buna.
Ca si in cazul TopClass 400 si Comfort-Class 400, caroseriile sunt tratate anticoroziv. Desi inginerii Setra s-au bazat pe o tehnologie care deja si-a dovedit eficienta, datorita utilizarii principiilor de design modular, a fost clar de la inceput ca Multi-Class va deveni un autovehicul cu un caracter propriu, care-si va gasi repede locul in randul modelelor Setra.
Pe langa inovatiile tehnologice si elementele de confort, MultiClass 400 atrage printr-un design modern.

Perioada in care autobuzele insemnau linii drepte si colturi ascutite este de domeniul trecutului. Pentru noua serie s-a realizat o combinatie intre elementele clasice de design, intalnite la TopClass 400 si ComfortClass 400 si forme noi. Atat pentru partea din fata, cat si cea din spate, formele sunt rotunjite, iar elementele din aluminiu dau un aspect elegant autovehiculului. Liniile armonioase ale caroseriei asigura perceptia de unitate pentru intregul design. Pentru oglinzile laterale a fost pastrat sistemul folosit si pentru seria 300, datorita feedback-ului foarte bun primit in acest sens de la operatorii de transport. Sectiunea din fata si cea din spate sunt realizate din plastic rezistent la coroziune. Acest lucru dar si alte inovatii au dus la o scadere a masei proprii cu 200 kg fata de seria precedenta.
Spatiul soferului a fost complet schimbat pentru optimizarea ergonomiei. Pe langa schimbatorul de viteze tip joystick, schimbarea vitezelor este asistata pneumatic cu ajutorul functiei Servoshift.Comenzile sunt plasate la indemana, in general in apropierea volanului. Acesta din urma este reglabil.A fost marit spatiul de depozitare al soferului, fiind inclus si un suport pentru pahar sau sticla. Sistemul de ventilare a fost imbunatatit pentru a completa confortul soferului. Spatiul pentru bagaje de deasupra scaunelor este generos, acest lucru fiind posibil si datorita inaltimii mari interioare a autovehiculului – 2.190 mm. Sistemul de iluminare contribuie semnificativ la eleganta interiorului. Cel mai important element de confort ramane fara indoiala scaunul. Din acest motiv, Setra a decis crearea unui nou tip de scaun, special pentru MultiClass 400. Rezultatul poarta numele de „Transit“ si este mai usor, dar totodata mai robust, avand o forma cu o ergonomie imbunatatita. Sunt disponibile mai multe variante de scaune „Transit“, operatorii de transport putand alege dintre acestea modelul dorit. Capacitatea de transport pentru Setra S 415 UL variaza in functie de configuratia aleasa. Astfel, pot fi 49 scaune (plus 23 pasageri in picioare) sau 53 scaune (plus 19 pasageri in picioare). Setra 417 UL poate transporta 61 pasageri pe scaune, plus 39 in picioare. O alta configuratie disponibila este cu 57 scaune si 47 locuri in picioare. In plus, transportatorii pot opta pentru unul sau doua scaune pentru ghid.Capacitatea compartimentului pentru bagaje este de 4,5 mc pentru modelul S 415 UL si 5,4 mc pentru S 417 UL.

autocare setra prezentare

MultiClass 400 este dotat cu un motor dispus orizontal, Mercedes-Benz OM 457 hLA, cu sase cilindri în linie. Versiunea standard a acestui motor EURO 4 dezvolta o putere maxima de 299 CP si un cuplu maxim de 1.250Nm. Optional, Setra S 417UL poate fi livrat cu un motor de 354 CP si un cuplu maxim de 1.600 Nm. In echiparea standard, autovehiculele sunt dotate cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte, Mercedes-Benz GO 190.
Toate autocarele MultiClass 400 folosesc tehnologia BlueTec, bazata pe SCR (Selective Catalytic Reduction), pentru a corespunde normelor de poluare EURO 4. Rezervorul pentru BlueTec are o capacitate de 44 litri. Setra va echipa MultiClass 400 cu echipamente de siguranta de ultima generatie, cum ar fi ABS, ASR, ESP.

Filmul de prezentare Setra Multiclass 400


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...