eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Scania Irizar PB


Cand spui Scania prima imagine care-ti vine in minte este Suedia. Cand spui Scania Irizar PB te gandesti la un "grand-turismo" de 470 CP, o adevarata opera de arta a industriei auto. Cand a fost lansat prima data, in 2002 Scania Irizar PB a luat prin surprindere lumea autocarelor datorita tehnologiei inglobate, simtului estetic, elegantei si confortului. In 2004 a fost votat "Autocarul Anului" fiind catalogat ca "cel mai confortabil vehicul testat" de catre majoritatea publicatiilor in domeniu. Prin excelenta manevrabilitate, prin dotarile tehnice de top, prin bunul gust si imaginea unui "produs aproape perfect"  Scania Irizar PB a fost primul autocar al concernului suedez votat ca "Bus of the year".

Noi am facut prima data cunostinta cu Scania Irizar PB in Cehia pe ruta Praga-Berlin si Praga-Viena acum 2 ani. Ne-a speriat initial ideea ca vom calatori un un autocar ce seamana mai degraba cu un avion decat cu un vehicul destinat soselelor.

scania irizar pb

Poate ca va intrebati cu ce ne-a surprins acest autocar in asa masura incat sa ne faca sa ne indragostim de el la o prima vedere? Iata cateva argumente:

– Spatiu imens – da, aveai spatiu suficent de mare ca sa te poti misca nestingherit; te puteai ridica, te puteai misca "gratios" chiar daca aveai 1.85m si 110kg (cazul nostru);

– Spatiu de bagaje – clar este supra-dimensionat. Sa va faceti o idee de ansamblu: incap fara nici o problema bagaje pentru 100 de calatori (autocarul avand 62 de locuri).

– Silentios – am avut pentru cateva secunde impresia ca ne aflam intr-un vehicul electric; motorul nu se auzea nici macar cand se accelera pentru schimbarea benzilor pe autostrada

– Scaune de piele – initial platisem bilet de autocar, nu platisem o limuzina; iata ca cehii ne-au rezervat o limuzina cu scaune de piele, rabatabile, comode si racoroase (afara fiind cca 40grade);

– Climatizare – climatizarea facea fata cu brio, nici un zgomot, nici un miros urat. Doar racoare, racoare ce venea parca de pretutindeni

– Internet Wireless – da, am avut internet wireless in autocar. Si functiona. Functiona chiar bine.

Sunt si alte imagini ce-mi vin acum in minte dar cred ca am enumerat destule argumente ce ne-au facut sa transformam o calatorie "de rutina" intr-un subiect de discutie. Acesta este Scania Irizar PB vazut de noi.

Mai jos vom prezenta si cateva detalii tehnice ale autocarelor Scania Irizar PB:

– posibilitatea de a alege intre 2 sau 3 axe in functie de spatiul dorit, numarul de scaune sau de dotari

– lungime maxima intre 11 si 15 metri – pare un autocar mare si chiar este un autocar imens

– diverse variante de echipare: Standard, Luxe sau Grand Luxe

– senzori de temperatura ce verifica aerul din interior la fiecare 60 de secunde (temperatura, umiditate, mirosuri etc)

– motorizare de 12 litri ce dezvolta pana la 480CP

– cuplu maxim 220Nm la 1100 – 1450 rot/min

– schimbator de viteze cu 12 trepte plus sistemul Scania Opticruise si retarder – asigura o schimbare silentioasa a treptelor de viteze

– amplasare diferentiata a radiatoarelor – pe diverse zone si inaltimi – rezulta climatizare pe zone distincte

Pretul unui astfel de autocar este in functie de dotarile alese. Dar pentru a va face o idee de ansamblu un model de top achizitionat din Germania (second-hand) produs in 2006, avand cca 300.000km si o motorizare de 420Cp – 62 de locuri – se poate cumpara cu 190.000 Euro (toate taxele incluse).

Norma de poluare intalnita este Euro 4 si Euro 5 (in functie de anul fabricatiei si de motorizare).


Ca dotari suplimentare Scania Irizar PB se poate livra cu scaune de piele, insertii de lemn si finisaje superioare. Sunt disponibile diverse nuante pentru designul scaunelor precum si o paleta variata de materiale.

Autocarele Scania pot fi achzitionate in Romania direct de la importatorul autorizat. Va asteapta intreaga oferta de autocare, autobuze si camioane Scania atat noi cat si second-hand. Detalii suplimentare puteti obtine vizitand site-ul scania.ro

La acest articol s-au folosit informatii de pe siteurile publice www.scania.ro si www.scania.com precum si imagini publice disponibile pe Google Images.


Etichete articol:

Adauga comentariu (2)

  1. MERISOR SRL says:

    Sint coplesit de calitatea dotarilor si imi doresc in cel mai scurt timp sa achizitionam unul. Toader Pop

  2. TRANS-NICOLAESCU says:

    BUNA ZIUA .SUNT UN POSIBIL CUMPARATOR SI AS FI INTERESAT DE UN AUTOCAR SCANIA IRIZAR  FABRICATIE 2002-2006 SI O OFERTA DE PRET ALE ACESTORA. ASTEPT RASPUNS  SI SPER INTR-O POSIBILA COLABORARE.




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...