eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Prezentare VDL Bova


Istoric Bova – Compania VDL Bova a luat fiinta in 1878 in Olanda. A fost fondata de Boti Iacov fiind initial o mica fabrica de cherestea. Treptat compania a inceput sa construiasca vagoane de calatori apoi autobuze.

autocare bova futuraIncepand cu anul 1970 a inceput constructia propriu-zisa de autocare pe baza sasiurilor furnizate de Daf, Scania Vabis, Mercedes Benz sau Bedford. In 1982 Bova lanseaza pe piata modelul Futura, fiind remarcat mai ales datorita designului futurist si unic pentru acea perioada. Modelul face senzatie in Europa bucurandu-se de vanzari ridicate mai ales in zona Benelux-ului, Germaniei si Frantei. Futura era dotat cu motoare furnizate de Daf, Mercedes-Benz, Man si Cummins (din 2002 sunt dotate numai cu motoare DAF).

Intre anii 1990-2003 compania cunoaste o decadere incercand sa supravietuiasca pe o piata din ce in ce mai diversificata. Bova cunoaste o relansare puternica in 2003 fiind anexata grupului "Groep VDL".In 1999 Bova lanseaza modelul Magiq, avand imbunatatiri suplimentare din punct de vedere tehnic si estetic. In 2004 se lanseaza primul autocar cu etaj produs de Bova – modelul Synergy. In 2005 se lanseaza Lexio – un autocar cu un design schimbat si cu o mai buna ergonomie. Tot in 2005 compania produce autocarul cu numarul 8.000.

Incepand cu anul 2007 modelul Futura sufera modificari majore – atat modelul cu o axa cat si cel cu doua axe-spate. In 2007 se renunta la motoarele Euro3 in favoarea noilor Euro4 dotate cu filtru de particule si injectie adBlue.

Compania Bova se restructureaza incepand cu 2009 punandu-se accent pe re-tehnologizarea liniilor de fabricatie in contextul concurentei din ce in ce mai acerba a unor tari cum ar fi Turcia sau Germania. 

Modele fabricate de VDL Bova

vdl bova futuraBova Futura – reprezinta cel mai cunoscut model fabricat de Bova. Actualmente sunt disponibile doua motorizari standard: una de 9.2 litri ce dezvolta 310 CP si una de 9.2 litri de 365CP. Motoarele sunt DAF PR228S cu 6 cilindrii in linie dotate cu turbocharger, cutie de viteza automata Voith GO-170.

Sunt disponibile urmatoarele modele: 10-365, 120-365, 127-365, 104-310/365, 120-310/365, 127-310/365 (cifra finala reprezentand puterea maxima – CP).

Modelul Bova Futura poate transporta in conditii excelente maxim 55 de persoane. Incepand din 2007 sunt disponibile si doua variante de inaltime:

– FHD = varianta cu garda la sol ridicata

– FLD = varianta cu garda la sol scazuta

Autocarele Bova Futura beneficiaza de dotari standard cum ar fi: abs, mini-bucatarie, sistem de navigatie, retarder, toaleta, aer conditionat, scaune rabatabile etc.

bova lexioBova Lexio – avand o capacitate maxima de 59 de locuri, Lexio vine dotat cu acelasi tip de motorizare ca si "fratele Futura" : motor DAF PR 228S de 9.2 litri cu 6 cilindrii ce dezvolta intre 310 si 365 CP. Sunt disponibile patru configuratii: 123-310/365, 123-365, 130-310/365 si 130-365.

Spre exemplificare modelul BOVA Lexio LD130 cu capacitate de 63+1+1 locuri si motorizare de 365CP, fabricat in 2006 se vinde in Germania cu 150.000Euro. Are rulajul de 54.000km si este dotat cu ABS, suspensii pneumatice, cutie de viteze automata.

Bova Magiq – se caracterizeaza printr-o capacitate de 61 de locuri fiind disponibil in patru variante: 122-410, 131-460 Magnum, 139-460 si 148-460 Magnum. Datorita capacitatii mai mari si implicit unei mase mai mari, Magiq foloseste un motor mult mai puternic decat Futura – motorul DAF MX 300S de 12.9 litrii ce dezvolta intre 410-460 CP. Suspensia pe spate poate fi simpla (pe o axa) sau dubla (doua axe).

Bova Synergy – este cel mai mare autocar produs de Bova, putand transporta pana la 83 de pasageri. Autocarul Bova Synergy este etajat fiind dotat cu motor DAF de 12.9 litrii ce poate dezvolta pana la 510 CP. Suspensia este de tip Koni pneumatica ce absoarbe anumite socuri produse de carosabil.

autocare bova futura

autocar bova lexio

autocar bova magiq

autocar bova synergy

La acest articol s-au folosit informatii de pe siteurile publice www.mercedes-benz.ro, www.mobile.de si www.evobusromania.ro La acest articol s-au folosit informatii de pe siteurile publice www.vdlbova.nl


Etichete articol:

Adauga comentariu (2)

  1. Mircea Rosca says:

    Buna seara,

    Va stau la dispozitie pentru informatii detaliate.
    Oricum, va sugerez sa folositi titulara VDL Bus & Coach.
     
    Cu stima,
     
    Mircea Rosca

  2. Mugur Nitu says:

    Buna seara
    Domnule Rosca va rog sa-mi dati si mie un telefon.
    Acelasi Mugur Nitu de la Gury Tour din Ploiesti
    Cu deosebit respect.




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...