eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Mercedes Travego


Inainte de a scrie acest articol m-am documentat pe cateva website-uri atat din tara cat si din Germania, Polonia sau Turcia. Peste tot am gasit doua cuvinte alaturate: “Travego “si “siguranta”. Am cautat mai departe, am rasfoit si alte surse de informatie. Acelasi rezultat. Am inteles astfel ca Travego este cartea de vizita a concernului german la capitolul siguranta. Siguranta din toate punctele de vedere: pentru calatori, pentru trafic, pentru sofer, pentru mediu, pentru orice imprejurare.

S-a stabilit ca o mare parte a accidentelor in care au fost implicate autocare sunt datorate vizibilitatii reduse sau unui risc neprevazut. Pentru a intampina aceste probleme Mercedes-Benz Travego vine echipat cu toate elementele de siguranta disponibile in prezent, stabilind totodata noi standarde in siguranta activa si pasiva. Sistemul de franare electronica (EBS) cu placute de frana ventilate intern pe toate axele, sistemul de franare anti-blocare (ABS), sistemul de control impotriva patinarii (ASR), asistarea electronica a franelor (BAS) precum si alte elemente noi asigura o tinuta de drum stabila pe orice anotimp. Trebuie mentionat ca ESP-ul a fost introdus in echipamentul standard al modelului Travego inca din anul 2003, iar din 2004 au fost introduse si sistemele DISTRONIC, SPA (asistare la drum) si DBL (limitatorul de franare continua).

Iata principalele sisteme de siguranta ce alcatuiesc un autocar Travego (am analizat in detaliu intr-un articol anterior aceste elemente):

Programul electronic de stabilitate (ESP) – imbunatateste stabilitatea contribuind semnificativ la reducerea riscului de alunecare la viraje sau la efectuarea de manevre bruste. ESP monitorizeaza si alte elemente precum puterea motorului, viteza, acceleratia laterala a vehiculului sau sistemul de transmisie.

Limitatorul de franare continua (DBL) – face imposibila oprirea necorespunzatoare a sistemului de antrenare prin apasarea ambreiajului. De exemplu la coborarea unui deal daca se depaseste viteza maxima admisa limitatorul de franare continua comunica cu celelalte sisteme de siguranta intrerupand in primul rand injectarea de combustibil in motor apoi activarea franei auxiliare.

Distronic – vine in ajutorul soferului pentru calatoriile lungi si pe autostrada. Sistemul detecteaza daca vehiculul din fata are o viteza mai mica si franeaza automat autobuzul pana se restabileste distanta setata de sofer. La fiecare 50 milisecunde este inregistrata si analizata pozitia vehiculului in trafic. Distronic il ajuta pe sofer in special pe soselele principale cand traficul este intre mediu si ridicat si il scuteste pe sofer de la franarile bruste.

Asistentul pentru mentinerea benzii de rulare (SPA) – recunoaste atunci cand autocarul este in pericol de parasire a benzii de deplasare. SPA monitorizeaza constant distanta dintre autocar si liniile de marcaj de pe carosabil.

Alte elemente de siguranta: iluminarea activa in viraje, senzorii de lumina si de ploaie, asistentul activ la franare (ABA).

mercedes benz travego

Mercedes-Benz Travego este recunoscut si pentru inovatii la capitolul motorizare. Beneficiind de tehnologia diesel BlueTec, rezulta un consum redus de combustibil, putere la turatii reduse si norme minime de poluare (clasa Euro 4 si Euro 5, in curand Euro6). Soferul este “rasfatat” cu un volan multifunctional alaturi de un sistem de directie precis si foarte fiabil (primul service al acestuia se realizeaza la 600.000km). Din punct de vedere al transmisiei, cutia de viteze automata cu 8 trepte de tip GO 240-8-MPS (Mercedes PowerShift) asigura o economie de combustibil de pana la 4% coreland foarte precis treptele cu viteza de deplasare. Pentru o mai buna vizibilitate Travego este echipat standard cu faruri cu halogen sau optional cu sistemul Litronic (lampi de iluminat cu gaze rarefiate).

Interiorul lui Travego este placut luminat gratie geamurilor panoramice si luminilor ambientului, prietenos datorita stilului si spatios gratie dimensiunilor interioare generoase (2.55m latime si 2.10m inaltime). Pentru confortul pasagerilor scaunele sunt rabatabile fiind dotate cu masute si suport pentru picioare. La capitolul divertisment autocarul este echipat cu doua monitoare LCD de 19inch, sistem audio cu CD-MP3-USB, microfon pentru ghid si un DVD-Changer.

La capitolul dotari merita sa amintim si de prezenta minibarului dotat cu cuptor cu microunde si cafetiera, precum si de frigiderul de 65 litri.

In Romania sunt disponibile la vanzare trei variante de autocare Mercedes Travego: Travego, Travego M si Travego L. Vom prezenta in cele ce urmeaza datele tehnice ale modelelor enumerate:

DATE TEHNICE TRAVEGO TRAVEGO M TRAVEGO L
Capacitate transport pasageri
3 stele – spatiu intre scaune 51 / 1 / 1 55 / 1 / 1 59 / 1 / 1
4 stele – spatiu intre scaune 46 / 1 / 1 50 / 1 / 1 54 / 1 / 1
5 stele – spatiu intre scaune 40 / 1 / 1 46 / 1 / 1 50 / 1 / 1
Dimensiuni
Lungime x latime x inaltime (inclusiv AC) (mm) 12180x2550x3710 13000x2550x3710 14030x2550x3710
Ampatament punte fata – punte motoare (mm) 6080 6080 7110
Ampatament punte motoare – punte portanta (mm) 1350 1350
Dimensiuni anvelope 295/80 R22.5 295/80 R22.5 295/80 R22.5
Consola fata / spate (mm) 2800 / 3300 2800 / 2770 2800 / 2770
Diametru de bracaj (m) 21.11m 21.32m 23.8m
Motorizare
Motor standard Euro4/Euro5 OM 457 LA (Euro 4/5) OM 457 LA (Euro4/5)
Sistem BlueTEC BlueTEC BlueTEC
Capacitate 6cil / 11967cmc 6 cil / 15930cmc 6 cil / 11967cmc
Moment maxim [Nm] 2100 la 1100rpm 2100 la 1100rpm 2100 la 1100rpm
Putere maxima [kW] 315 kW 315 kW 315 kW
Motor optional OM 502 LA de 350kW OM 502 LA de 350kW
Suspensii
Directie ZF 8098 Servocom ZF 8098 Servocom ZF 8098 Servocom
Punte fata suspensie independenta
Punte motoare Mercedes-Benz HO6
Punte portanta ZF RAS ZF RAS
Sistem de franare
Sistem de franare de serviciu frane pe disc + EBS
Retarder Hidrodinamic de tip Voith
Sistem de franare electropneumatic (EBS) EBS
Sisteme de asistare sofer
Limitator continuu de franare da, in dotare standard pentru toate modelele
Sistem ABS da, in dotare standard pentru toate modelele
Acceleration skid control (ASR) da, in dotare standard pentru toate modelele
ESP da, in dotare standard pentru toate modelele
Sistem de asistenta la franare (BAS) da, in dotare standard pentru toate modelele
Control proximtitate (ART) optional pentru toate modelele
Asistent mentinere banda de rulare (SPA) optional pentru toate modelele
Front Collision Guard (FCG) da, in dotare standard pentru toate modelele
Active Brake Assist (ABA) optional pentru toate modelele
Asistenta pentru mersul inapoi Asistent pentru mers cu spatele cu afisaj in oglinda exterioara
Mase autocar
Capacitate rezervor motorina (l) aprox 490 aprox 475 aprox 475
Capacitate rezervor aditiv AdBlue (l) aprox 61 aprox 47.5 aprox 47.5
Masa maxima admisa (kg) 18.000 kg 24.000 kg 24.000 kg
Distributie masa pe punte (fata/motoare/portanta)-kg 7100/11500/- 7100/11500/5750 7100/11500/5750
Incalzire ventilatie
Putere sistem de racire compartiment pasageri (kW) 32 32 35
Putere sistem de incalzire compartiment pasageri (kW) 38 38 32
Putere sistem de racire in cabina (kW) 8/ (6 cu DISTRONIC)
Putere sistem de incalzire in cabina (kW) 18
Compartiment bagaje
Capacitate (m3) aprox 9.6 aprox 9.6 aprox 12.2
Capacitate compartiment bagaje cu toaleta (m3) aprox 1.2 aprox 1.2 aprox 1.2
Capacitate compartiment bagaje cu toaleta &
zona relaxare sofer (m3)
aprox 1.4 aprox 1.4 aprox 1.4

Principalele dotari standard si optionale pentru modelele Mercedes-Benz Travego:

DOTARI STANDARD MERCEDES TRAVEGO
TRAVEGO TRAVEGO M TRAVEGO L
Motor si sasiu
Motor Mercedes-Benz OM457 LA, 315 kW, Euro V x x x
Buton pornire/oprire in departamentul motorului x x x
Transmisie manuala in 6 trepte Mercedes-Benz servo-asistata x x x
Sistem de franare electropneumatic (EBS) x x x
Indicator uzura placute frana x x x
Sistemele ABS+ASR+RSP x x x
Retarder hidrodinamic Voith VR 115E x x x
Limitator continuu de franare x x x
Frana cu discuri fata + spate x x x
Ax hipoidal Mercedes-Benz HO6 x x x
Punte portanta activa x x
Stabilizatori punte spate + fata x x x
Sistem de coborare si ridicare caroserie, combinat x x x
Capac roti polisate din otel inoxidabil x x x
Interior
Scaun sofer Grammer MSG 90.6, cu centura de siguranta in 3 puncte,
tetiera, reglaj pneumatic, suport lombar
x x x
Volan cu reglaj pe inaltime/adancime, blocare coloana directie x x x
Sistem control viteza x x x
Claxon pneumatic actionat electric x x x
Oglinzi reglaj electric si incalzire x x x
Microfon in bord x x x
Comandare electrica compartiment bagaje + rezervoare + usi x x x
Tahograf DTCO x x x
Scaun ghid cu cotiere, centura 3 puncte, reclinabil x x x
Lumini de citit pentru ghid montate pe pilon A x x x
Microfon ghid in partea dreapta a bordului x x x
Cutie depozitare ghid – in dreapta bordului x x x
Scaune calatori TSX, manere, reglaj spatar, reglare laterala,
cotiere, scaune numerotate si huse
x x x
Centuri de siguranta cu prindere in 2 puncte x x x
Suport picioare pe rama scaunului x x x
Frigider in partea dreapta x x x
Sistem audio Blaupunkt Professional Line cu difuzoare calatori x x x
Perdele pentru geamurile laterale x x x
Sistem AC montat pe plafon 32 kW 32kW 35kW
Trape actionate electric x x x
Baterie 2x200A 2x220A 2x220A

In categoria dotarilor optionale disponibile pentru autocare Mercedes-Benz Travego intalnim : motor OM502, transmisie automata MB GO 280-8 MPS, anvelope Michelin, jante aliaj usor, filtru de incalzire pentru motor si radiator suplimentar, sistem lubrifiere centralizata cu limitare electronica, conexiune pneumatica fata/spate.

In plus se poate opta pentru: flux de incalzire pe peretii laterali, incalzire usa intrare+centru, faruri litronice+sistem spalare, afisaj destinatie Evo Bus Top Travel LCD 16×128, garderoba in compartimentul pentru bagaje, oglinzi exterioare cu pliere electrica, cuseta sofer, vopsea metalizata, carlig remorcare, scaun sofer ISRI 6860/875 incalzit, sistem de asistenta la franare ABA, control de proximitate ART, asistent mentinere banda rulare SPA, comanda mers inapoi cu afisaj vizual in oglinda exterioara, sistem navigatie prin satelit, cutie neagra (in caz de accident), parbriz incalzit, stergator de parbriz suplimentar, parasolar operat electric, priza electrica de 24V sau 12V, linie moderna de echipamente in interior, tapiterie lux, cotiere laterale, suport pahare, toaleta cu apa sau chimica, camera video in interior.

sursa text + foto mercedes-benz.ro


Etichete articol: , , ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...