eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Istoria Autocarelor Setra (3)


Seria 200 reprezinta un alt capitol important din istoria Setra, insa, pentru transportatorii romani este doar trecutul apropiat si, in unele cazuri, chiar prezentul. Si nu este o intamplare faptul ca exista inca operatori de transport care folosesc autocare apartinand Seriei 200, aceste autovehicule dovedind o fiabilitate impresionanta. Lansata in 1976, aceasta serie a consacrat Setra ca producatorul numarul unu de autocare.
1976 a fost anul in care Setra a aniversat 25 de ani de existenta. In acelasi an,Seria 200 deschidea un nou capitol plin de succes in istoria Setra. A fost singura data cand lansarea unei serii s-a facut cu sase modele distincte de autocare, disponibile inca de la inceput. Astfel, producatorul german a lansat concomitent S 211 H, S212 H, S 213 H si S 215 H, cu o inaltime totala de 3.090 mm, si S 213 HD si S 215
HD, cu podea inaltã si o inaltime totala de 3.340 mm.

autocare setra istorie
Seria 200 a adus pentru Setra recunoasterea drept constructorul numarul unu de autocare si, totodata, a fost un succes comercial impresionant, autovehiculele fiind vandute in numar mare atat in Germania, cat si in strainatate. Fata de Seria 100, vanzarile au crescut cu peste 100%. In timp ce Seria 100 a totalizat un numar de 12.339 unitati vandute, Seria 200 a ajuns la 27.680 unitati.
Modelele Seriei 200 au impus noi standarde in ceea ce priveste confortul pentru pasageri si sofer. O prima schimbare a fost aceea ca s-a renuntat la motoarele Henschel, clientii putand opta pentru motorizari Daimler-Benz sau MAN. Asa cum era de asteptat, aprecierile de care s-a bucurat inca de la inceput Seria 200, au adus si titlul de „Coach of the Year“ in 1977, pentru modelul S 215 HD.
Elemente care au facut diferenta – un sistem de ventilatie imbunatatit, aer conditionat, spatiu mare pentru pasageri,un design aerodinamic si spectaculos sunt cateva aspecte care au demonstrat clasa Seriei 200. Totul a fost proiectat avand la baza principiile functionalitatii si ale eficientei,nimic nu a fost facut gratuit. Confortul calatoriei si comportamentul excelent pe sosea s-au datorat in special suspensiei independente pe axa din fata (introdusa inca de la Seria 100), in combinatie cu o axa spate rigida cu suspensie pneumatica (patru perne de aer cu presiune reglabila).
Dupa doi ani de testari practice, in 1978, autocarele Setra au fost dotate in serie cu frane pe discuri Knorr pentru axa fata, lucru care a imbunatatit distanta de franare. Din 1982, sistemul ABS a devenit disponibil, iar in 1984 Kässbohrer a devenit primul constructor de vehicule comerciale care a facut din ABS un echipament standard pentru toate autobuzele si autocarele produse.
Seria 200 a insemnat mai mult decat o imbunatatire a confortului si sigurantei, a reprezentat crearea de noi tendinte.
In 1979, la IAA, Setra anunta lansarea modelului SG 221 HDS, un autovehicul cu podea foarte inaltã ce permitea ca scaunele soferului si ghidului sa fie situate sub compartimentul pasageri si, astfel, sa se monteze un rand suplimentar de scaune. Cu o inaltime de 3,63 m si o lungime de 12 m, modelele S 216 HDS si S 215 HDS au fost introduse in anii urmatori. Desi aveau aceleasi dimensiuni, primul model
dispunea de un rand de scaune in plus datorita scaunului soferului dispus sub compartimentul pasagerilor. Ambele aveau trei axe, un spatiu impresionant de bagaje si numeroase dotari menite sa creasca confortul pasagerilor. Prin aceste modele, calatoriile pe distante lungi capatau noi standarde privind confortul si siguranta pasagerilor. Primul autocar supraetajat Setra nu a intarziat sa apara. S 228 DT avea patru metri inaltime, iar la interior oferea 1.800mm inaltime in compartimentul de jos si  1.680 mm in cel de sus. Atractiv, cu un pret rezonabil si o capacitate mare de transport, S 228 DT a reprezentat un mare succes atat in Germania, cat si in alte tari europene precum Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Danemarca, Franta, Elvetia, Italia,Austria si chiar San Marino.

setra 228
Seria 200 s-a remarcat si prin modele destinate transportului urban si interurban.
Astfel, in 1983 a aparut S 215 UL (U- universal, L – linie). S 215 SL a fost lansat un an mai tarziu. Aceste modele completau oferta Setra pe acest segment, care mai cuprindea S 213 RL, S 215 RL si 215 RLI. Mai tarziu, au fost lansate si alte modele:S 213 UL, S 215 NR, autobuzul articulat S 221 UL si SG 219 SL, precum si primul autobuz cu podea coborata S 300 NC.
Fabrica din Neu-Ulm – Succesul obtinut de Seria 200 a scos la iveala dificultatile de productie cu care se confrunta Setra. Capacitatea de productie nu putea fi crescuta la peste 2.000 de unitati pe an. In 1989, a fost realizat un proiect pentru realizarea unei noi fabrici-costul total al investitiei urma sa se ridice la 130 milioane marci. Ideea de mutare a productiei pe celalalt mal al Dunarii, in Neu-Ulm, fusese discutata inca din 1972. Primele scenarii in acest sens au fost schitate in 1979, iar in 1982 au fost cumparati 250.000 mp, existand si posibilitatea achizitionarii a inca 150.000 mp. Marea lansare a avut loc pe 5 octombrie 1992, cand productia de autobuze si autocare a inceput in noua fabrica.


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...