eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Irisbus Magelys Pro


Premiat la salonul international BusWorld Kortrjik 2011 pentru “stil si design deosebit”, modelul Irisbus Magelys Pro devine din ce in ce mai popular in randul transportatorilor. La un an de la lansare, Magelys Pro este inca foarte apreciat pentru designul fascinant, pentru dotarile standard dar mai ales pentru fiabilitate si consum.

Intreaga serie Irisbus Magelys (inclusiv modelul Pro) beneficiaza de un interior delimitat de geamuri panoramice ce se prelungesc pana la plafon oferind vizibilitate maxima calatorilor. Pozitionarea compartimentului de bagaje interior (montat mult mai sus fata de majoritatea autocarelor de pe piata), asigura un plus de spatiu interior destinat pasagerilor. Confortul este asigurat de o unitate de aer conditionat Webasto de 46kW ce ajuta la mentinerea unui climat optim chiar si in zilele caniculare de vara.

Tabloul de bord beneficiaza de un design nou, rotunjit, ce include un display central precum si instrumentele analogice standard. In partea stanga se afla panoul de comanda pentru serviciile standard, iar in partea dreapta este gazduit sistemul de navigatie Bosch, echipamentul audio-video, tahograful precum si alte comenzi ale vehiculului. Bordul propriu-zis se incheie cu un mini-frigider integrat ce poate depozita pana la 75 de cutii de bautura. Scaunul soferului este pneumatic si reglabil in totalitate, iar pozitionarea acestuia la numai 965mm de asfalt asigura o buna vizibilitate atat la oglinzile exterioare cat si la trafic. Volanul este de asemenea reglabil si include butoanele de control pentru radio si computerul de bord. Avand o lungime maxima de 12,765m, Irisbus Magelys PRO a necesitat montarea unei camere video deasupra geamului din spate pentru o mai buna vizibilitate.

Motorul Iveco Cursor 10 Euro5 este montat longitudinal in spate asigura o putere maxima de 380CP la un cuplu maxim de 1600 Nm. Consumul mediu (neoficial, inregistrat de unul dintre partenerii nostri) a fost de aproximativ 25 l/100km la o viteza medie de 78.4 km/h (adica cu 1L de motorina s-au parcurs 4.01km, inclusiv 3% Adblue, in regim de trafic normal, pentru varianta cu doua axe pe spate).

Cutia de viteze provine de la ZF, si este disponibila in doua variante: manuala cu 6 trepte (model ZF 6S 1600) sau automata cu 12 viteze (ZF AS Tronic, ce este disponibila doar pentru varianta de motorizare de 450CP). Timpul necesar pentru a atinge 100km/h  in regim normal (fara acceleratie puternica) a fost de 43 de secunde. Sistemul de propulsie a fost conceput pentru a lucra la un nivel mic de rotatii pe minut, obtinandu-se astfel un consum minim de motorina. Spre exemplu pentru obtinerea unei viteze medii de 100km/h motorul nu depaseste valoarea de 1300 rpm.

Caracteristici tehnice Irisbus Magelys Pro

Dimensiuni (lungime x latime x inaltime totala) : 12.200 / 12.765 mm x 2.550 mm x 3.620 mm
Ampatament : 6.321 / 6.886 mm
Consola fata / spate : 2.619 / 3.260 mm
Ecartament fata / spate : 2.014 / 1.817 mm
Inaltime interioara : 2.100 mm
Inaltime podea : 1.380 mm
Inaltimea primei trepte de la usa fata / centru : 343 / 347 mm
Latime usa fata / centru : 830 / 770 mm
Raza de bracaj : 9,25m / 10m (intre borduri) si 11m / 11,6m (intre ziduri)
Masa maxima autorizata : 18.000 kg (dispusa astfel : 7.100kg pe axa fata si 12.600kg pe axa spate)
Spatiu interior bagaje : 1.25 m3 / 1.31 m3
Cala bagaje ( cu toaleta ) :7.2 m3 / 8.3 m3
Numar de locuri : 40 – 55 locuri + ghid + sofer (varianta de 12.2m) si 44-59 locuri + ghid + sofer (varianta de 12.8m).

Detalii constructive Irisbus Magelys Pro

Caroserie : structura exterioara realizata din profile care se intrepatrund si sectiuni de otel imbinate prin sudare
Partile laterale sunt realizate din profile, partea frontala si cea din spate este confectionata din materiale compozite.
Caroseria a fost tratata anti-coroziune prin cataforeza, si acoperita cu rasini poliuretanice.
Usa de la sofer are sistem de degivrare pentru geam.
Oglinzile exterioare sunt actionate electric.
Optional : usa cala bagaje cu deschidere pneumatica si inchidere centralizata.

Amenajarea interioara
Scaune SPACIO imbracate in material textil, lampi cu LED-uri, cotiere, centuri de siguranta.
Plafonul este realizat din material plastic. Rama interioara a ferestrelor si peretii laterali – material plastic.
Podeaua este acoperita cu material PVC.
Sunt montate perdele la geamurile laterale si la luneta.
Cabina de toaleta cu apa.
Optional : aparat espresso, toaleta chimica (nu cu apa), cuseta pentru sofer, mini-bucatarie, suport pentru sticle de 1.5l si cos de gunoi sub fiecare rand de scaune, aspirator integrat, covoras detasabil pe culoar, frigider integrat in bord (75 de doze de 33cl), scaune pasageri cu masa plianta, suport pentru picioare si plasa pentru reviste.

Sistem Radio / Video
RadioCD cu comenzi pe volan.
Microfon integrat in scaun pentru sofer + microfon pentru ghid.
Optional : radio CD-DVD, doua monitoare LCD de 19inch pliabile montate pe centrul plafonului, antena TV, magazie 6CD, camera video.

Echipament electric
Baterii : 2 x 225 A/h
Alternatoare : 140 A + 140 A
Faruri halogen (optional faruri xenon)
Lumini de ceata fata-spate plus lumini interioare de tip LED ce marcheaza culoarul central si treptele; lumina fluorescenta in interior pe ambele parti ale plafonului.
Usa fata luminata in exterior.
Optional : semnal de urgenta in conexiune cu deshiderea usilor, stopuri aditionale si indicatori de directie in partea superioara a panourilor spate, priza pentru sursa de energie electrica externa, prize de 12V/24V pe bord, priza de 220V, inchidere centralizata cu telecomanda.

Geamuri si climatizare
Parbriz si ferestre laterale cu tenta de culoare.
Doua trape de ventilatie in acoperis.
Control confort termic, aer conditionat cu 4 unitati de ventilare.
Preincalzire independenta programabila de 30kW.

Sofer / ghid
Scaun sofer cu spatar reclinabil si centura de siguranta in 3 puncte.
Computer de bord cu comanda pe volan, pilot automat, tahograf digital.
Optional: camera video marsarier+camera video in zona usii centrale, spatiu depozitare sofer cu incuietoare, cutii de depozitare in usa soferului, ACC (pilot automat adaptiv), LDWS (senzor abatere de la traseu), GPS, priza pentru conectare PC la ecranele LCD.

Motorizare Irisbus Magelys Pro

Motor : Iveco Cursor 10 Euro5 montat longitudinal in spate, VGT cu Turbocharger si intercooler cu racire cu apa
Pompa de injectie controlata electronic.
Capacitate cilindrica : 6 cilindrii in linie / 24 Valve / 10.308 cmc
Putere maxima : 280 kW / 380CP la 1.600 Nm
Optional : motor de 330kW / 450CP (EEV)
Cutie de viteze : mecanica 6 trepte (ZF 6S 1600) sau automata 12 trepte (ZF AS Tronic – pentru 450CP)
Axe : spate – cu reductie centrala simpla, fata cu suspensii independente
Suspensie : pneumatica controlata electronic
Suspensia contine: 2 perne aer, 2 amortizoare de soc, 1 bara antiruliu si 1 valva de reglare a suspensiei (fata) si 4-4-1-2 spate.
Optional se poate monta instalatie de ridicare/coborare a caroseriei.

Aer comprimat : compresor de capacitate 630cm, cu doi cilindrii (presiune de 9.5 bari), uscator de aer.

Frane : frana de serviciu cu control pneumatic, discuri fata+spate, frana de stationare, EBS, ESP, retarder electromagnetic pentru varianta cu cutie de viteze mecanica si Intarder pentru varianta cu cutie de viteze AsTronic.

Rezervor combustibil de 420L cu alimentare pe partea dreapta.
Rezervor AdBlue cu volum de 60L cu alimentare pe partea dreapta.

Cauciucuri : 295 / 80 R 22.5 XZE2 + roata de rezerva plasata in consola fata.

Importator in Romania : CEFIN Romania , telefon 021.202.60.61 sau e-mail : bus@cefin.ro

sursa : text + imagini 4bus.ro


Etichete articol: , ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...