eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Irisbus EcoDaily


Iveco Daily este poate cel mai vechi concept semnat de italieni, un vetran al transportului de persoane, o adevarata legenda. Primul Daily a fost vandut in 1978, iar astazi, la aproape 35 de ani circula mii de astfel de modele. Asta inseamna in primul rand fiabilitate maxima apoi cost redus de intretinere si popularitate. O modificare radicala de design a fost realizata incepand cu a doua serie, adica din anul 1989. TurboDaily II a adus o serie de inovatii, o habitaclu restilizat pentru sofer, accesorii si un interior spatios. Probabil ca nu exista locuitor al Bucurestiului care sa nu fi mers cel putin o data cu un TurboDaily.

In acest articol vom prezenta a patra generatie de Daily-uri numita Irisbus EcoDaily. Noul Daily reprezinta ultimul pas in continua schimbare a gamei, rezultatul experientei acumulate pe teren si a echipei Iveco de cercetare si dezvoltare in cei peste 30 de ani de la lansarea primului model. Propunerea lansata clientilor prin acest microbuz este in acest moment cea mai completa din industrie; cele peste 7.000 de posibile variante permit furnizararea unor modele personalizate, destinate atat transportului de elevi, transportului turistic, urban, inter-urban, transport marfa sau materiale de constructii.

Denumirea microbuzului EcoDaily provine din binomul Economie-Ecologie iar campania de lansare se deruleaza sub sloganul “Strong by nature” / “Puternic prin natura sa” si este axata pe comunicarea valorilor noii game: productivitate, inovatie, confort, performanta si ecologie.

Modelul analizat este disponibil in trei variante de carosare: 16 locuri pe scaune + sofer, 19 locuri pe scaune + sofer, 16 locuri pe scaune + 11 in picioare + sofer.

Irisbus EcoDaily – Fisa Tehnica

Dimensiuni
Lungime x latime x inaltime totala maxima 7012 mm x 1996 mm x 2930 mm
Ampatament 3950 mm
Consola fata / spate 998 / 2064 mm
Ecartament fata / spate 1696mm / 1541mm
Inaltime interioara 2100 mm
Inaltime usa lateral / spate 1780 mm / 1990 mm
Latimea usilor lateral / spate 1250 mm / 1540 mm
Raza exterioara / interioara de intoarcere 7570 mm / 7010 mm
Masa maxima autorizata (axa fata / axa spate) 5000 kg ( 1900 kg / 3700 kg )
Varianta locuri 16 locuri pe scaune + sofer
19 locuri pe scaune + sofer
16 locuri pe scaune + 11 in picioare + sofer
Motorizare
Motor F1C cu 4 cilindri / 3000 cmc si 140 CP (103kW) la 2810-3500 rpm
Tip Diesel, racire cu apa, Common Rail (noua generatie), turbina Dual Turbo
Motor optional F1C – 170CP la 2990-3500 rpm
Tehnologie
Punte (spate / fata) rigida, reductie simpla, arbori planetari descarcati / independenta
Suspenie fata independenta cu bara de torsiune si limitatori aditionali de cursa
Suspensie spate arcuri semi-eliptice si limitatori aditionali de cursa, bara antiruliu standard
Instalatie franare ESP, ABS, ASR, EBD – cu discuri pe puntile fata + spate
Frana de serviciu si urgenta: dublu circuit cu servo actionare prin vacuum
Indicator de bord uzura placute pe puntile fata+spate
Frana de urgenta inclusa in sistemul franei de serviciu
Frana de parcare: manuala cu actionare pe rotile puntii spate
Rezervor combustibil 100 L
Anvelope 195 / 75R16
Caroserie
– Urcarea pasagerilor in vehicul se realizeaza pe usa de acces culisanta sau usa dreapta fata
– 2 oglinzi exterioare electrice si incalzite
– geamuri fata electrice si atermice

Amenajarea interioara
– Salonul pasagerilor este prevazut cu izolatie termo-fonoabsorbanta
– Capitonajul intregului salon pasageri este realizat din mocheta sau vinilin, în nuante placute si durabile
– Scaunele sunt tapitate cu velur, au spatar reglabil si cotiere pe partea culoarului
– Fiecare scaun este prevazut cu centuri de siguranta retractabile in doua puncte si tetiera
– Salonul este iluminat de patru spoturi halogen, amplasate pe plafoniera, cu comanda separata de la bord sau de inchiderea/deschiderea usii de acces pasageri
– Pardoseala este acoperita cu linoleum antiderapant, rezistent la uzura si etansat la patrunderea apei
– Barele de mana curenta la urcarea în vehicul si prima treapta imbracata in aluminiu antiderapant
– Trapa de ventilatie in tavan, utilizata si ca iesire de urgenta

Instalatia electrica
– Un acumulator 12 V – 110 Ah + 1 alternator de 14 V – 110 A

Climatizare – incalzirea si ventilarea se efectueaza pe doua zone:
– Zona conducatorului auto – ventilatia: prin intermediul ventilatorului electric cu patru trepte de viteza incalzirea: cu ajutorul schimbatorului de caldura cu aer
– Zona salonului pasageri: prin intermediul încalzitorului autonom aer/aer cu comanda de la bordLoc sofer / ghid
Scaun sofer cu tetiera, centura de siguranta în 3 puncte si reglaj pneumatic
Airbag sofer, Parasolar parbriz, Tahograf digitalDotari optionale: A/C centralizat / individual, Suspensie pneumatica, Termopan, Perdele, Suporti bagaje de mâna, RadioCD cu MP3, Microfon si amplificator, LCD+DVD+mp3, LCD+DVD, Carlig remorcare, Suprainaltare ultimul rand de scaune, Suprainaltare toate scaunele (max. 16 scaune), Suspensie pneumatica spate, Suspensie full pneumatica


sursa : text + foto 4bus.ro


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (1)

  1. Dumitru Eugen says:

    Irisbus Daily au circulat pana acum cativa ani pe linia de maxi taxi 506 spre Afumati. Au fost intr-adevar foarte bune. Sunt interesat de achizitia unui astfel de model si as dori informatii despre finantare. Multumesc.




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...