eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Irisbus Domino


Cu un design unic (proiectat de Pininfarina) si greu de confundat, modelul Irisbus Domino este de acum disponibil si clientilor din Romania. Beneficiind de materiale de calitate superioara, interior spatios si o buna compartimentare a spatiului, Domino reprezinta un adversar de temut pentru concurentii sai daca ne referim la domeniul autocarelor turistice.

Caroseria a fost redesenata si adaptata cerintelor pietei. S-au folosit materiale usoare dar totodata rezistente si ergonomice cum ar fi : tabla de otel zincat pentru panourile laterale, fibra de sticla pentru acoperis si trape sau poliuretan acoperit cu plus pentru interior. Structura metalica a caroseriei este imbinata prin sudura fiind tratata anticoroziv. Pentru siguranta pasagerilor Irisbus Domino este dotat cu un sistem de franare performant (frana cu comanda pneumatica, integral pe discuri), ABS, ASR, sistem de blocare a inchiderii / deschideri usilor pentru diferite situatii (exemplu: blocarea pornirii cand usile sunt deschise, franare in caz de deschidere a usii din fata etc).

Motorizarea lui Irisbus Domino este asigurata de CURSOR 10 de 6 cilindrii in linie si o cilindree de 10.3l ce poate dezvolta maxim 380CP. Norma de poluare este Euro 5.

autocar irisbus domino

Mai jos va vom prezenta caracteristicile tehnice ale modelului de autocar turistic IRISBUS DOMINO:

 

CARACTERISTICI TEHNICE

  • Lungime: 12.410 mm
  • Latime: 2.550 mm
  • Inaltime totala maxima: 3.680 mm
  • Ampatament: 6.150 mm
  • Consola fata / spate: 2.730 / 3.530 mm
  • Inaltimea interioara: 2.030 mm
  • Inaltime podea: 1.430 mm
  • Inaltimea minima de la sol: 235 mm
  • Latimea usilor: 820 / 830 mm
  • Unghiul de atac / degajare: 7º / 7º
  • Raza de intoarcere: 9.415 mm
  • Masa maxima autorizata: 18.000 kg
  • Masa maxima axa fata: 7.000 kg
  • Masa maxima axa spate: 12.000 kg
  • Spatiu interior de bagaje: 2 m3
  • Cale bagaje: 11 m3

 Caroseria si amenajarea exterioara

  • Structura metalica sudata cu protectie anticoroziva
  • Panouri laterale din tablade otel zincata
  • Acoperisul si trapele sunt din fibrade sticla
  • Usile sunt rototranslante cu actionare electro-pneumatica
  • Usile au sistem anti-strivire si pot fi actionate de urgenta din interior si exterior
  • Compartimentul de bagaje este accesibil din ambele parti, cu deschidere pneumaticade tip pantograf

Amenajarea interioara

  • Panourile laterale sunt din poliuretan, acoperite cu plus
  • Treptele sunt acoperite cu cauciuc antiderapant
  • Podeaua este ridicata in dreptul scaunelor si este acoperita cu PVC
  • Scaune turistice, reclinabile, cu reglaj lateral, centuri de siguranta, cotiere, suport picioare, plasa ziare
  • Toaleta; Frigider in bord

Optional

  • Cuseta sofer; Masina cafea Lavazza


Radio / Video

  • Radio – CD
  • Microfon pentru sofer si ghid
  • DVDsi 2 monitoare LCD 15″

Optional

  • Microfon suplimentar fara fir

 

Instalatia electrica

  • Tensiune nominala 24V
  • 2 baterii 12 V – 180 A, fara intretinere
  • 2 alternatoare de 140 A+ 80 A, reglaj electronic incorporat
  • Al treilea stop pentru atentionare la franare
  • Faruri de ceata

 

Optional

  • Lumina urgenta deschidere usa; 2 baterii 12 V – 220 A

 

Geamuri / Climatizare

  • Parbriz panoramic din sticla stratificata
  • Ferestre laterale duble si fixe cu tenta fumurie, lipite de caroserie
  • Geamul usii laterale dreapta dotat cu dispozitiv electric de dezaburire
  • Oglinzi laterale incalzite si reglabile electric
  • Izolare termica si fonica
  • Doua trape pe acoperis actionate electric
  • Dispozitiv de dezaburire al parbrizului cu reglare a caldurii
  • Generator autonom de caldura (WEBASTO)
  • Instalatie de incalzire in zona pasagerilor si a soferului
  • Instalatie de aer conditionat cu distributie individuala si lumini pentru fiecare scaun


Loc sofer / ghid

  • Scaun sofer cu reglaj pe inaltime si longitudinal, cu spatar reclinabil, cotiere si tetiera, cu suspensie pneumatica
  • Scaun ghid imbracat in velur
  • Scaun sofer si ghid cu centuri de siguranta in 3 puncte
  • Usa sofer pe partea stanga


Optional

  • Camera video pentru rularea in marsarier

 

Motorul

  • CURSOR 10, EURO 5
  • Diesel 6 cilindri in linie, cu injectie directa
  • Putere maxima 380CP
  • Cuplu maxim 1.600 Nm
  • Cilindree 10,3 l


Optional

  • Putere maxima 450CP la 2.100 rot/min
  • Cuplu maxim 2.100 Nm la 1.050 – 1.500 rot/min
  • Pilot automat


Cutia de viteze

  • Cutie mecanica, 6 viteze ZF 6S 1600


Optional

  • Cutie automataZF As Tronic 12 viteze


Puntea spate

  • Meritor MC 13 – 165, cu reductie simpla
  • Raport 3,21:1

 

Puntea fata / Volanul

  • Punte independenta tip ZF RL 75E
  • Volanul ZF 8098

 

Suspensia

  • Integral pneumaticaECAS cu reglaj automatic
  • Fata: 2 perne aer/ 1 supapa / 2 amortizoare / 1 bara stabilizatoare
  • Spate: 4 perne aer/ 2 supape/4 amortizoare/ 1 bara stabilizatoare
  • Dispozitiv de ridicare / coborare al vehiculului


Aerul comprimat

  • Compresor bicilindric de aer 630 cmc (presiune 9,5 bari)
  • Instalatie realizata din tuburi de cupru si poliamida
  • Dispozitiv de descarcare automatic si manual


Instalatia de franare

  • Frana cu comanda pneumatica, discuri fata si spate
  • ABS, ASR
  • Franade stationare cu arc si comanda pneumatica
  • Franade urgenta – circuite independente
  • Dispozitiv de franare in momentul deschiderii usii din fata
  • Sistem de blocare a pornirii cu usile deschise


Retarder

  • Retarder electromagnetic (pentru cutie manuala)
  • Intarder hidraulic (pentru cutie automata)


Rezervor de combustibil

  • 470 litri – pe partea dreaptaa vehiculului
  • 60 litri – AdBlue


Anvelope

  • 295 / 80 R 22,5


*Varianta standard. Eventualele optionale sunt disponibile la cerere.

irisbus domino

sursa: www.4bus.ro


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (5)

  1. rusu ana says:

    ma intereseaza un pret informativ si termenul de livrare la irisbus domino standard

  2. dragu petru says:

    placut si sigur drumuri bune IRISBUS DOMINO pretu?

  3. NELU BUJITA says:

    ma intereseasa un pret de pornire. autocarul arara bine din poza si descriere . ma intereseaza un nr. de locuri echipate standar.

  4. divertis tudor says:

    ma intereseaza nr locuri si pret,autocarul este ok.

  5. stefan emilian says:

    Buna ma intereseaza si pe mine ca si pe colegi numarul de locuri pe scaune,pretul la dotarile prezentate si posibilitatea achizitionari in leasing.




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...