eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Ghidul soferului de autocar (1)


Vom prezenta o serie de materiale destinate soferului de autocar incepator. Rolul acestora este de a-l familiariza cu cateva notiuni de securitate. Formularul din subsolul paginii va sta la dispozitie pentru adaugari sau observatii.

1. USILE AUTOCARULUI
Inainte de a pune in miscare un autocar va trebui sa va asigurati ca toate usile au fost inchise corespunzator. Inchiderea acestora se va face cu atentie si numai daca nu exista nici un pasager la o distanta de cel putin 50 cm fata de acestea. Dupa inchiderea usilor autocarului este interzisa stationarea calatorilor in spatiul destinat soferului (spatiul dintre scaunul soferului si usa 1). In timpul iernii soferul trebuie sa se asigure ca holul principal cat si secundar al autocarului este curatat de gheata. De asemenea se verifica starea chederelor de la usi si scarile de acces. Acestea din urma reprezinta un real pericol daca prezinta urme de gheata sau umezeala.

2. SCAUNUL SOFERULUI
Trebuie fixat si rigidizat de sigiliul sau. Dupa fixarea acestuia se va auzi un zgomot “click” specific. Se va regla inaltimea precum si pozitia acestuia inainte de blocare. Este interzisa folosirea improvizatiilor pentru fixarea/blocarea scaunului soferului.

3. SISTEMUL DE INCALZIRE / VENTILATIE / AER CONDITIONAT AL AUTOCARULUI
Pastrati curat sistemul de ventilatie al autocarului. Folositi doar sistemul propriu si evitati montarea echipamentelor aditionale de incalzire. Sunt interzise cu desavarsire sistemele pe baza de combustibil, uleiuri sau alte materiale inflamabile. Inainte de a ajunge la o statie de alimentare opriti instalatia de climatizare/ventilatie astfel incat aceasta sa fie in repaus total cand incepeti alimentarea. Motorul autocarului trebuie sa fie oprit iar cheia trebuie scoasa din contact pe tot parcursul alimentarii cu combustibil. Acest lucru este ignorat de multi soferi conducand la adevarate tragedii (explozii sau incendii). Pastrati un mediu optim in incinta autocarului. Evitati temperaturile extreme ce pot duce la disconfortul pasagerilor. Este de preferat sa se foloseasca sistemul propriu de ventilatie al autocarului si nu trapa de aerisire. Evitati pe cat posibil deschiderea geamurilor laterale in timpul mersului.

4. ELEMENTELE DE INCHIDERE ALE COMPARTIMENTELOR
Inainte de a pune in miscare un autocar verificati si inchiderea flapsurilor si trapei de la motor (la unele modele aceasta este plasata pe culoarul central). Atentie la inchiderea acesteia deoarece poate conduce la retezarea degetelor (in cazul inchiderii gresite). Nu plasati obiecte ce impiedica inchiderea sau deshiderea capacului de la motor. Verificati inchiderea compartimentului de bagaje, mini-barului, sistemului frigorific sau compartimentului de odihna ai soferului.

ghidul soferului de autocar

5. SISTEMUL PNEUMATIC AL AUTOCARULUI
Verificati sistemul pneumatic, starea pernelor de aer, presiunea indicata la bord precum si garda la sol (dependenta de pernele de aer).

6. FLUIDELE
Verificati in permanenta (mai ales dupa pornire si punerea in miscare a autocarului) temperatura motorului. In urma utilizarii in conditii de trafic intens, aglomeratie urbana sau supra-turarea motorului lichidul de racire sa aiba o temperatura ridicata. In astfel de cazuri motorul trebuie oprit si evitat contactul direct cu partile fierbinti.

7. ANVELOPELE
Presiunea necorespunzatoare poate conduce la explozia pneului implicand consecinte grave. Uzura precum si adaptarea acestora la conditiile meteo (cauciucurile de iarna vor deveni obligatorii din noiebrie 2011 si in Romania) pot reduce stabilitatea autocarului sau distantele de franare. In cazul unei pene de cauciuc alegeti o zona perfect orizontala. Folositi doar unelte omologate ce vin in dotarea standard a autocarului.

vom continua in articolele urmatoare


Etichete articol: , ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...