eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Camerele Radar Fixe


Cand sistemul de supraveghere de pe Autostrada A2 nu functioneaza sau in cazul A1 nu exista (vezi link in Gandul) ce trebuie facut? Simplu : montam camere fixe cu radar. Unde? Pe drumuri fara curbe, mascate de pomi sau pasarele, la 100m dupa ce se intra in localitate sau acolo unde drumul permite sa accelerezi putin peste limita. Ce rol are? Prevenirea de accidente? Ei, gandul zboara departe (locurile de montare nu sunt alese in functie de frecventa accidentelor ci in functie de “profitabilitate”)! Imi aduc aminte de un profesor din Politehnica (cursurile de Management Economic): “rolul unei organizatii este acela de a produce bani”. Extrapoland: rolul unei camere radar este acela de a produce bani. Desigur ca aceste camere fixe au si rol de prevenire a accidentelor in tarile civilizate precum Cehia, Polonia, Slovacia etc (fiind montate in functie de dinamica evenimentelor rutiere) dar, in cazul tarilor cum ar fi Zimbabwe, Tonga, Tokelau, Romania, Somalia, acestea au un alt rol.

camere fixe radar

Initial RADARELE FIXE AU FOST ILEGALE (cu exceptia celor de pe DN1) – cititi detalii : pe blogul Urban Iulian pe Gandul pe ProTV sau chiar pe site-ul “Politia Rutiera“. Si ce se intampla cu cei ce au fost amendati? Simplu! Li se trimite prin posta cate un CD cu celebra melodie Cassa Locco – Ce bine-mi pare c-ai luat teapa.

Acum, ca au scapat de concurenta “neloiala” (camerele montate de cele 3 srl-uri erau foarte profi), “baietii cu sirena” au lansat moda camerelor fixe radar dotate cu bucla inductiva. Ce este aceasta “bucla naravasa” care da multe batai de cap noua tuturor? In asfalt sunt ingropati senzori (cam la 5-7m pe banda 1, la inca 1-2m pe banda 2 si la inca 1-2m pe banda 3 in fata camerei, respectiv dupa ce se trece de ea) iar acestia calculeaza timpul cu care se depaseaza masina prin zona lor. Stiind distanta dintre senzori se calculeaza : viteza = deplasarea supra timp. Daca viteza e mai mare decat limita admisa, camera zice “Amin” adica da un flash pe numarul masinii ce trece prin acea zona si postasul e la usa in cateva zile. Cum pot fi pacalite aceste camere?  Trebuie schimbata  banda / benzile rapid astfel incat intrarea in “zona neagra” sa se faca pe o banda iar iesirea pe alta banda. Radarele Fixe cu bucla inductiva sunt produse de GATSO METER BV Olanda.

ATENTIE : RADARELE FIXE CU BUCLA INDUCTIVA SUNT NEDETECTABILE DE DETECTOARELE RADAR.

RADARELE FIXE PE DN1 (Bucuresti-Ploiesti-Sinaia) sunt in urmatoarele localitati:

UPDATE 21-august-2012

1. Iesirea din Balotesti
2. Ciolpani la Petrom de pe stanga
3. Iesire Puchenii Mari
4. Barcanesti aproape de intrare
5. Comarnic
6. Portiunea cu 2 benzi pe sens la intrarea in Sinaia

ATENTIE : Din cate am inteles, datorita disponibilizarilor din politie, nu exista personal 24/24 care sa verifice functionarea camerelor / amenzi.

camere radar fixe dn1

Un radar foarte “destept” adica bine plasat este cel de la Puchenii Mari (Prahova). Acesta este aflat la cateva sute de metri de iesirea / intrarea in localitate (depinde de sens) fiind atent mascat de un brad si un indicator. Numerosi soferi au reclamat faptul ca acest radar are un rol pur “economic” fiind foarte greu de franat la intrarea in localitate (daca acest lucru nu se face din timp) mai ales in cazut autocarelor.

radar pucheni prahova

radar pucheni prahova

Ca o concluzie generala a acestui articol va rugam sa respectati viteza de deplasare. Chiar daca nu suntem in Germania sau State trebuie ” sa ne facem loc” unul pe langa altul si sa conducem prudent. Mai ales in cazul autocarelor.


Etichete articol: , ,

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...