eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Busworld Turkey 2012 – Rezumat


Intre 19 si 21 aprilie a avut loc o noua editie BusWorld Turcia , editie desfasurata intr-o perioada foarte dificila pentru producatorii de vehicule destinate transportului de persoane. Declinul s-a manifestat atat pe piata locala din Turcia precum si pe alte piete cu traditie din Europa cum ar fi Germania, Austria sau Italia, piete care in urma cu aproximativ cinci ani importatu masiv produse si componente specifice.

Pentru producatorii turci declinul exporturilor s-a manifestat mai ales pe productia de midibuse, in 2009 fiind produse aproximativ 2600 de vehicule, fata de peste 8000 de unitati produse in anul 2006. S-a dezvoltat in schimb productia de minibuse (microbuze) iar cea de autocare se poate spune ca a stagnat in raport cu anii precedenti.

Productia turca de vehicule pentru transport persoane
AN 2006 2007 2008 2009 2010 2011
MINIBUS 20.728 21.999 21.123 11.829 16.978 22.475
MIDIBUS 8.263 9.305 10.660 2.624 2.658 3.509
AUTOCARE 6.019 6.945 7.526 5.931 5.268 6.907
TOTAL 35.010 38.249 39.309 20.384 24.904 32.891

Piata turca este una “blocata” pentru producatorii straini, acestia patrunzand cu greu in transportul local. Acest lucru s-a vazut si in numarul expozantilor straini – patru la numar – : Viseon (Germania), Autosan (Polonia), Ashok Leyland (India) si Oghab (Iran). Din “tabara turcilor” singurele absente notabile au fost reprezentate de Omul Turk si Anadolu Isuzu.

Cei aproximativ 12mii de vizitatori (din care 1400 din afara Turciei), au fost “acaparati” de produsele Otokar, companie care a ocupat o buna parte din salile Istanbul Expo Center. Otokar a reusit in anul 2011 performanta de a-si creste cu 72% cifra de afaceri fata de anul precedent gratie productiei de autobuze, remorci si vehicule militare. Au fost prezentate doua noi modele: Mega Sultan (cunoscut pe piata din Europa ca Mega Navigo) in versiunea de 8.4m si 35 de locuri si Electra Doruk (Vection in Europa) in versiunea de 25+20 locuri.

Un alt concurent de top prezent la Busworld a fost TEMSA, care dupa doi ani de declin incepe sa creasca mai ales pe segmentul midibus. In ceea ce priveste modelele vip, TEMSA a prezentat VIP SAFIR, model foarte bine vandut catre principalul operator de transport din Turcia – Kamil Koç. Modelul are o lungime totala de 13m cu doua axe pe spate fiind echipat cu un motor DAF de 410CP combinat cu o cutie AS-TRONIC. Poate transporta 37 de pasageri.

BMC – un alt producator de top din Turcia – nu a prezentat nimic nou, limitandu-se la modelul clasic Probus 850TBX cu 35 de locuri si o motorizare de 285CP. Gama intercity a fost reprezentata de modelul Alyos de 12m si 51 de locuri. Conform datelor prezentate de OSD vanzarile BMC au scazut cu 32% pe piata interna si cu 18% la export, revenind la valorile anului 2006. Totusi BMC continua sa lupte, propunandu-si sa prezinte in curand vehicule hibride (in colaborare cu Cummins si Siemens).

Guleryuz pare ca a trecut de “vremurile tulburi” gratie acordului de colaborare semnat cu EvoBus pentru fabricarea de vehicule turistice de dimensiune medie (vezi modelul GL9). Guleryuz Cobra GL9 este conceput pe baza unui sasiu Mercedes Benz si a unei motorizari MAN. Au fost prezentate si modelele HG 272 LF (pentru care exista planuri de productie in versiune hibrida) si HG 206.

Mercedes-Benz Turk a avut o prezenta stearsa, marcata de clasicele Travego, Tourismo, Citaro si Vito.

O alta prezenta notabila a fost reprezentata de polonezii de la Autosan. Au impresionat prin modelul articulat Sancity 18LF, ce poate transporta pana la 180 de pasageri, gratie motorizarii Iveco.

Doua companii au fost prezente in premiera la BusWorld Turcia : este vorba de iranienii de la Oghab si indienii de la Ashok Leyland. Au reusit sa impresioneze si chiar sa semneze un parteneriat strategic cu Utikar pentru constructia autobuzelor de 8m lungime.

Nemtii de la Viseon au oferit experienta unei “calatorii in viitor”. Modelul C12 de 12m impresioneaza mai ales prin designul avangardist.

Dintre producatorii de microbuze s-au remarcat cei de la Erduman Bursa care au prezentat noile Sprinter-uri “modificate” si dotate cu tehnologie LED, sistem HI-FI inteligent, insertii de lemn si piele.

Aceasta a fost in mare editia BusWorld 2012 desfasurata in Istanbul.


Etichete articol:

Adauga comentariu (0)




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...