eAutocare.ro - primul website din Romania dedicat autocarelor, din 2009

Ce este AdBlue


Poate ca ati auzit cel putin o data termenul de AdBlue (inclusiv in cadrul materialelor de pe site-ul nostru). Dar ce reprezinta acest termen de AdBlue si la ce este folosit?

AdBlue este folosit la vehiculele comerciale dotate cu motoare Diesel Euro4 si Euro5 (inclusiv la autobuze, autocare, microbuze) ce utilizeaza tehnologia SCR (Selective Catalitic Reduction) pentru tratarea emisiilor, tehnologie conceputa in vederea conformarii la conditiile impuse de catre actualele directive europene pentru reducerea emisiilor de noxe.

AdBlue este o solutie de uree (32.5%) si apa de inalta puritate (demineralizata), incolora. AdBlue este dozat in gazele fierbinti de evacuare printr-un asa numit convertor catalitic, oxizii de azot (NOx) formati in urma arderii combustibilului fiind transformati in azot, care este o componenta naturala a aerului, si in vapori de apa.

Consumul de AdBlue reprezinta echivalentul a 3-4% din consumul de combustibil in cazul motoarelor Euro4 si echivalentul a 5-7% in cazul motoarelor Euro5. Conceptia conform careia AdBlue este un aditiv pentru combustibil este gresita. AdBlue este alimentat dintr-un rezervor separat de rezervorul de combustibil si este pulverizat in gazele de evacuare. Asadar niciodata nu se va amesteca sau adauga in combustibil. Pentru a minimiza riscul de amestec, gura de umplere a rezervorului de AdBlue montat pe autovehicul este mai ingusta decat gura de umplere a rezervorului de carburant.

rezervor AdBlue

AdBlue nu este clasificat ca substanta periculoasa, avand o toxicitate redusa. Nu este inflamabil sau exploziv. Intrucat AdBlue este un produs coroziv pentru otel, fer, nichel si materiale neferoase, este recomandat a se depozita in recipiente corespunzatoare. Combustibilii care respecta standardul european pentru motorina (EN-590) sunt compatibili cu tehnologia SCR.


Etichete articol: ,

Adauga comentariu (3)

  1. tocut lucian says:

    pot sa folosesc adblue ca aditiv pt peugeot in loc de Eolys?ele doua avand acelasi rol.
    va multumesc

  2. florin says:

    citeste inca o dada ce scrie sus

  3. pulll says:

    florin eu zic sa citesti e spune omul.




Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Recomandari

Articole recente

Setra S417 UL pentru Schwäbisches

Compania de transport BBS din Schwäbisches a achizitionat in aceasta luna trei noi autobuze Setra S417 UL. Noile vehicule ...

Guleryuz GM220LF

Am analizat intr-un material anterlor modelul de autobuz Guleryuz GD272, autobuz destinat transportului inter-urban (categoria 1, conform noilor ...

Guleryuz Cobra GD272

Dupa ce anterior am prezentat doua modele de succes Guleryuz (Cobra GL9 si Cobra GL9L), vom continua cu ...

48 VDL Citeas pentru Finlanda

VDL Bus & Coach a livrat in aceasta saptamana 48 de modele Citeas companiei de transport finlandeze Veolia. ...

Guleryuz Cobra GL9L

Am analizat intr-un articol precedent modelul de autocar Guleryuz Cobra GL9. In acest articol vom prezenta exclusiv "fratele ...